Inwestycja istotna dla odciążenia ruchu samochodów w Rynku realizowana była w 2012 roku. Gmina wprowadziła także na skrzyżowaniu dróg gminnych: ul. Kolejowej, Wrocławskiej, Parkowej, Chodowieckiego ruch kołowy, aby usprawnić komunikację w Śródmieściu. Powstało „mini rondo”. Dzięki realizacji inwestycji na ul. Chodowieckiego poprawiono jakość drogi i komfort przejazdu. Przebudowane zostały istniejące skrzyżowania z ulicami: Kolejową, Teatralną oraz Grodzką i wybudowano skrzyżowanie typu „T” z drogą powiatową ul. Kraszewskiego.
Przebudowano oraz wybudowano 115 miejsc postojowych, w tym 6 dla niepełnosprawnych. Ustawiono także nowe oświetlenie uliczne (22 słupy). Zgodnie z dokumentacją projektową w ramach inwestycji wprowadzone zostały elementy bezpieczeństwa m.in.: ograniczenie prędkości do 30 km/h, budowa przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów, obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych w tym niepełnosprawnych i przejazdy dla rowerzystów, budowa płytowego progu zwalniającego (z płyt gumowych) na skrzyżowaniu z ciągiem pieszo-rowerowym w Alei Lompy.
Droga gminna w ciągu ulicy Chodowieckiego w Nysie, podobnie jak większość dróg w Śródmieściu zakłada ruch samochodów do 10 ton (np. ul. Wrocławska i ul. Celna do 2,5 ton). Zadanie zostało wpisane do budżetu gminy Nysa na 2012r., uchwalonym przez Radę Miejską w Nysie.
W projekcie budżetu na 2013 r. przewidziano kwotę 300 tys. zł na budowę zatoki autobusowej zlokalizowanej przy wjeździe do Gimnazjum nr 1 oraz budowę parkingu dla kilkunastu samochodów osobowych.