Coraz częściej korzystamy z klawiatury komputera, żeby załatwić sprawę w urzędzie. Jednak mieszkańcy Nysy i okolicy nie porzucają osobistych wizyt na sali obsługi klientów w miejscowym inspektoracie. Jeśli się tam pojawią, to nie muszą czekać zbyt długo na „podejście do okienka”. Dane z minionego półrocza 2018 r. pokazują, że średni czas oczekiwania na obsługę w miejscowym inspektoracie to zaledwie 5 minut i 9 sekund.
- Doceniamy, że mieszkańcy mają zaufanie do profesjonalizmu i wiedzy naszych pracowników i doradców. Natomiast regularnie, że zwiększa się grono użytkowników Platformy Usług Elektronicznych ZUS. W naszym rejonie już 4286 osób ma swoje konto na PUE ZUS i korzysta z naszych usług online. Od początku tego roku w okolicy przybyło aż 479 nowych użytkowników PUE ZUS - Mieczysław Klecza, kierownik inspektoratu ZUS w Nysie.
Załatwianie spraw przez elektroniczne kanały komunikacji to już nie luksus, a codzienność. Platforma Usług Elektronicznych ZUS została uruchomiona w połowie 2012 r., a jakiego postępu dokonali klienci obsługiwani przez nyski ZUS w tej dziedzinie widać po pierwszych danych z tego okresu. Pod koniec 2012 r. swój profil miało zaledwie…86 mieszkańców miasta. Teraz dzięki PUE ZUS rezerwują wizytę w zusowskiej placówce na konkretny dzień i godzinę. W minionym półroczu aż 252 osoby w regionie umówiły się na wizytę w przez internet.
W województwie opolskim już 41 tysięcy osób ma profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Od stycznia tego roku swoje konto na PUE założyło 5687 Opolan. Teraz w całej Polsce z dobrodziejstw Platformy ZUS korzysta już 2,4 mln klientów. Tylko w ciągu roku liczba zarejestrowanych profili wzrosła o 600 tysięcy. Dzięki tej aplikacji każdy użytkownik - ubezpieczony pracownik, emeryt, jak i prowadzący działalność gospodarczą –kontroluje swoje sprawy w ZUS.
Przyszli emeryci i przedsiębiorcy to nie jedyni interesanci ZUS. Od początku 2016 r. opolskie jednostki ZUS zanotowały ponad 39 tysięcy wizyt lekarzy. Każdego roku rośnie też liczba klientów, którzy korzystają ze stanowiska dla osób niesłyszących. W 2016 r. pracownicy ZUS posługujący się językiem migowym pomogli 86 osobom, w 2017 r. już 140, a do końca czerwca 2018 r. obsłużyli 64 „migających” klientów.